Een identiteit voor Platform31

Platform31 is dé kennis- en netwerkorganisatie voor stedelijke en regionale ontwikkeling.

Steden, regio’s en dorpen zijn continu in beweging. Professionals en organisaties moeten kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Platform31 brengt, samen met partners, de juiste onderwerpen op de agenda en vindt antwoord op sociale, ruimtelijke en economische vraagstukken van vandaag en morgen. Bovendien biedt het een podium voor nieuwe geluiden en een inspirerend netwerk van denkers en doeners. Hoe ziet Nederland er in de toekomst uit? En wat kunnen we leren vanuit het werkveld?

Platform31 ontstond in juni 2012 uit een samensmelting van vijf prominente onderzoeks- en kennisinstellingen: KEI, Nicis, Nirov en SEV. Zo’n fusie gaat vrijwel nooit als vanzelf. Iedere organisatie heeft een eigen cultuur. Het is dan van belang nieuwe perspectieven te bieden en voorbij de horizon te kijken. Een sterke nieuwe identiteit die mee kan groeien met de organisatie is daarbij erg belangrijk.

Iedere huisstijl moet makkelijk inzetbaar en toe te passen zijn. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop. Dat betekent dat organisaties makkelijk zelf aan de slag moeten kunnen met een nieuwe identiteit. Voor Platform31 ontwikkelden studio de Ronners handige tools. Daarbij werkten we samen met ervaren template bouwers. De tools zijn te gebruiken voor publicaties van de eigen Platform31 uitgeverij tot rapporten en verslagen.